CREATIVITAT AL PODER. REPTES SENSE PANTALLA! 01.04.2020

BON DIA, estimada família!

Avui us torno a saludar jo mateix amb un vídeo que espero que us agradi i us aporti alguna idea per fer amb els papes a la cuina, tot i que passats tants dies a casa segurament molts de vosaltres ja sou uns cuiners experts! 

Com us comento també al vídeo, us adjunto després el resultat del REPTE DE PERCUSSIÓ CORPORAL que heu fet aquests dies a casa. Que sapigueu que m'ha ENCANTAT veure totes les vostres propostes. M'ho he passat molt bé, us felicito!






A part de totes les propostes que hem anat fent fins ara per mantenir-nos actius, us proposo un altre REPTE que és individual, tot i que els papes us poden ajudar

Haureu d'inventar-vos un conte, però no partireu de zero perquè jo us en dono el plantejament. Recordeu que vam explicar a classe que la majoria dels contes tenen un INICI o PLANTEJAMENT, on es responen preguntes tals com Quan passa la història? On passa? Quins són els protagonistes? Tindran algun problema?, etc.; un NUS, on s'explica tota la història pròpiament; i un DESENLLAÇ, on s'explica finalment com es resol el problema o l'aventura que s'ha explicat al nus i es tanca del tot.

Doncs bé, a continuació us escric el PLANTEJAMENT d'un conte que haureu de seguir vosaltres

Fa no molts dies, potser una setmana, vaig anar al meu llit amb el pare i em va explicar el conte que li demano sempre. El vaig escoltar amb el Taques, el meu osset de peluix. A ell també li agrada molt escoltar els contes del pare. Després que ell marxés, mentre m'adormia, vaig notar que alguna cosa es movia a sota dels llençols. Vaig capbussar-m'hi a dins i... en Taques estava viu!

Espero que us vinguin moltes idees a partir d'aquest inici. Si us quedeu en blanc, potser és que no és el moment de fer-ho, així que resultarà més profitós intentar-ho passada una estona. Tanmateix, la vostra fase d'escalfament pot ser agafar un full net i COPIAR amb llapis (i molt bona lletra, com sempre) el plantejament del conte. Recordeu que la còpia també és una molt bona eina per automatitzar l'escriptura i aprendre ortografia a través de la memòria fotogràfica i la reproducció

Ja sabeu que a mi m'encanta que tireu pel dret a l'hora d'escriure i perdeu la por a explicar coses. Això no vol dir, però, que no s'hagi de fer bé. Recordeu que, a l'hora d'escriure, sempre hem de pensar molt bé primer què és el que volem explicar i com sona quan organitzem aquesta idea en un discurs oral. Quines paraules fem servir per explicar-ho en veu alta? Com se separen aquestes paraules entre elles perquè sigui comprensible llegir les frases? Quan canviem de tema i fem parada? Totes aquestes preguntes són les que ens ajuden a PLANIFICAR el text i a millorar tot el procés. Recordeu que cadascuna de les 3 parts que formen el conte han d'estar separades per un punt i a part

Espero que us engresqueu a resoldre aquest REPTE. Si ho feu i teniu ganes que en llegeixi el resultat, m'encantarà rebre-ho escanejat al meu correu (j.argenter@escolatabor.cat) i comprovar que sou uns experts escriptors. Si no teniu manera d'escanejar-ho sempre podeu fer fotos als fulls i enviar-me-les. 

Abans de marxar, i com a tancament del repte d'aquests dies, us deixo a continuació un vídeo de percussió INVISIBLE. És divertit! Espero que us agradi!



Com sempre, us envio una FORTÍSSIMA ABRAÇADA a tots i totes!