NOVA SETMANA, NOVA PLANIFICACIÓ! AMUNT! 20.04.2020

BON DIA fidels lectors!

Ja tornem a ser per aquí! I amb moltes ganes! Espero que la planificació proposada per aquesta darrera setmana us hagi resultat útil per seguir reforçant i aprenent des de casa. He rebut el resultat de moltes de les tasques proposades i, en primer lloc, m’agradaria felicitar-vos novament per la dedicació i l'esforç que hi poseu. Recordeu els vídeos del porquet i el pescador amb el seu ase, oi? Ens recorden que l’actitud amb què ens predisposem a fer qualsevol cosa és clau per aconseguir l’èxit i gaudir del procés. En aquest sentit, us convido a seguir-vos demostrant a vosaltres mateixos que teniu l’energia i les ganes de seguir al peu del canó, descobrint molt més a pas de gegant! Ho esteu fent molt i molt bé!

En segon lloc, i en relació amb això que us dic, m’agradaria també reconèixer públicament l’esforç i la dedicació que els pares, mares, germans i altres familiars que conviuen amb vosaltres mostren a diari amb l’acompanyament que fan del vostre procés d’aprenentatge. Repeteixo que som plenament conscients que la situació no és fàcil, i que la conciliació de la vida laboral, familiar i, ara, també docent, és tasca de superherois i superheroïnes. És un plaer veure que, malgrat la situació no sigui fàcil, sou capaços de seguir reunint esforços per donar un primer feedback a la feina dels vostres fills i filles, igualment significatiu i complementari al retorn que després els puguem fer els mestres.

Pel que fa a mi, no sabeu el que m’omple veure-us a través de la pantalla en aquests nous espais de comunicació que hem posat en marxa. Ja sabeu que sempre m’agrada fer-vos propostes a través del blog per seguir descobrint i aprenent plegats, però poder veure-us les cares i parlar directament amb vosaltres és com una injecció d’energia i entusiasme que m’anima a treballar encara més per tal que aprofiteu aquests dies i pugueu seguir el vostre camí gaudint amb tot allò que apreneu.

Estic content perquè crec que hi ha hagut una molt bona resposta en aquests nous espais de comunicació. Sou uns autèntics experts en el seu funcionament. Això facilita molt les coses. A més, i pel que fa a la proposta de treball setmanal, també hi ha hagut molt bona resposta. Repeteixo que és important resoldre les tasques que us proposem i fer-nos-les arribar per tal que puguem valorar el vostre esforç i avenç des de la distància.

Aprofito per demanar que, quan guardeu els arxius que m’envieu posteriorment, ho feu amb el nom del vostre fill/a i el títol de l’activitat. Si voleu enviar un únic arxiu amb més d'una tasca podeu posar igualment el nom de l'alumne/a i, seguit, "CONJUNT DE FEINES" o algun títol de l'estil. Això ens facilita moltíssim la feina a l’hora de reubicar aquests arxius a les carpetes pertinents. També recordo que és important, com dèiem a l’entrada anterior, no perdre l’hàbit d’escriure les dades a totes les tasques que realitzem.

Recordo també que, perquè pugueu treballar amb els documents adjunts, és important que DESCARREGUEU els arxius un cop heu fet clic al títol que conté l’enllaç. En principi tots els arxius adjunts s’han de poder obrir i descarregar bé perquè ho comprovem vàries vegades i des de diferents dispositius, però si teniu qualsevol incidència/imprevist no dubteu en comunicar-m’ho.

Adjunto a continuació la PLANIFICACIÓ PER AQUESTA NOVA SETMANA. Segueix la línia de l’anterior, així que podreu seguir utilitzant la mateixa organització pel que fa a la rutina. Recordeu que també és important incloure en el dia a dia una estona d’EXERCICI FÍSIC i d’ESBARJO el més mogut i lúdic possible per alliberar tensions i trencar amb el sedentarisme, que amenaça sovint aquests dies de confinament.


POSSIBLE PLANIFICACIÓ SETMANAL

DILLUNS 20/04/2020


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

Text lliure QUAN PUGUI SORTIR, M'AGRADARIA... Us convido a escriure un text que contempli tot allò que us agradaria fer quan aquesta situació s'acabi i puguem sortir de casa nostra. On us agradaria anar? Amb qui? Què us agradaria fer? Què trobeu més a faltar?... Penseu molt bé què explicareu, com us organitzareu la informació, quines paraules necessiteu per explicar tot el que voleu de forma que s'entengui... Acompanyeu el text d'algun dibuix que complementi l'explicació, i penseu que cada vegada ens hem d'acostumar a explicar més cosetes! Ànims!  

____

ENTRENAMENT DE SUMES I RESTES. Ja us vaig comentar que cada setmana tindríeu un document de repàs de sumes i restes. Us deixo 2 noves sumes i 2 noves restes perquè les resolgueu, com deia, de forma excel·lent, que ja en sou tots uns experts. Recordeu: representació, manipulació i expressió del resultat. Seguim el mateix mètode de sempre. 

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


LES FUNCIONS DELS ÉSSERS VIUS. Estigueu molt atents al següent vídeo i a la videoclasse que us faig jo després. Quan acabeu, us deixo aquí l'esquema que heu d'omplir. Si no el podeu imprimir, el podeu reproduir en un full nou i afegir-hi les paraules que hi falten. Qualsevol dubte que tingueu en relació al contingut del vídeo comenteu-lo a la videotrobada d'avui!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)




Segur que un dels primers estímuls que heu captat amb aquest vídeo és l'absència de color. La vostra vista ha captat que hi havia alguna cosa diferent a l'habitual i segur que el vostre cervell deu haver emès la resposta de pensar Per què està en blanc i negre? Així és com funcionen els nostres sentits, però ho entendreu millor amb els vídeos que us tinc preparats per dimecres!


____


VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i entrenarem el CÀLCUL MENTAL. Necessitareu full, llapis i un color de fusta. 

____


DIMARTS 21/04/2020



Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

COMPRENSIÓ LECTORA. Us convido a llegir atentament aquesta informació embruixada i completar-ne l'activitat. Això va de bruixes!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

EL MEU ROBOT GEOMÈTRIC. Ara que ja sou tots uns experts en geometria, us proposo seguir donant corda a la vostra creativitat inventant-vos un robot geomètric. Veureu, al document, que cadascuna de les parts del robot ha d'estar feta a partir de figures geomètriques conegudes, de les quals n'haureu d'especificar els costats i els vèrtexs. Us deixo adjunt un document PDF amb l'exemple del meu robot perquè us serveixi de guia. Quan acabeu el dibuix, doneu color al robot amb la tècnica que més us agradi. Jo he fet servir aquarel·la! Espero que us agradi!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

HEM ENTÈS LES FUNCIONS VITALS? A partir de tota la informació rebuda ahir, us proposo fer aquesta activitat on, a partir de dibuixos, demostreu que domineu el contingut treballat mostrant de quina manera fem nosaltres aquestes tres funcions vitals. Com fem la funció de relació les persones? Què tenim per poder-ho fer? Com fem la funció de nutrició? Com dibuixaríeu la nostra capacitat de reproducció? Sorpreneu-me amb els vostres súper dibuixos! I pinteu-los bé!


DIMECRES 22/04/2020

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

EL REI DEL NOSTRE COS. Us deixo a continuació un vídeo que està molt i molt bé per tal d'entendre com funciona el nostre CERVELL, que és el rei del nostre cos, i com s'ho fa per aprendre. Poseu-vos-el les vegades que faci falta. Després intenteu resoldre l'activitat adjunta. A cadascun dels quadrats que deriven de les quatre potes hi haureu d'escriure el nom (què vol dir aquella pota) i fer-ne el dibuix. Si voleu adjuntar, a més, una petita explicació de cadascuna de les 4 branques, serà genial! Endavant!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)
____

INTRODUCCIÓ AL SISTEMA NERVIÓS. ELS 5 SENTITS (FUNCIÓ DE RELACIÓ). MOLTA ATENCIÓ Ponent perquè aquí trobareu informació de la bona! Us he trobat un vídeo que crec que està molt i molt bé, i no només per la manera en què explica la informació sinó també perquè apareixen alguns continguts nous que veurem més endavant i que també és important que coneguem. Havíeu sentit a parlar mai de les CÈL·LULES? Estigueu molt atents també a la meva explicació un cop hagueu vist el primer vídeo. Després, crec que ja tindreu prou bagatge a la motxilla per resoldre més que bé l'activitat que us he adjuntat!




(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


SUDOKU. Llegeix molt atentament les instruccions per completar els 2 sudokus adjunts. No n'hem fet mai a classe però crec que, un cop hagueu entès bé les instruccions, els resoldreu de meravella. Si teniu qualsevol dubte, m'ho comenteu a la videotrobada d'avui. També podeu demanar ajuda als pares!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i treballarem la PROBABILITAT. Estigueu ben atents!

DIJOUS 23/04/2020
Sant Jordi

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim. Avui més que mai! 

____

PROBABILITAT. Amb el que vam estar treballant ahir a la videotrobada segur que podreu resoldre realment bé tot el que us planteja aquesta activitat! Colors a punt i endavant! Llegiu molt atentament i no pinteu fins que no n'estigueu segurs!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


LA CLÀSSICA LLEGENDA PLENA D'EMOTICONES. Us he preparat una activitat que crec que us agradarà. Quan descarregueu el document veureu que hi teniu escrita la llegenda clàssica de Sant Jordi amb unes emoticones que substitueixen les paraules. A veure si les trobeu! Seguiu les instruccions! Bona feina!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____

Ponent, tenim un problema! Adjunt hi trobareu un problema matemàtic que haureu de pensar com resoldre. Us parla de la Roser, una venedora de roses que es va quedar curta encarregant roses per a la diada de Sant Jordi de l'any passat. Un cop tingueu clara quina operació cal fer per resoldre el problema de la Roser (suma o resta), expresseu-la com estem acostumats a fer-ho: representem les centenes, desenes i unitats; les manipulem; mirem què ens queda; ho passem tot a unitats i expressem el resultat.

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

A continuació us regalo la lectura d'un CONTE sobre un drac de Sant Jordi que no és com el que sempre ens expliquen. Escolteu atentament la seva història, que espero que us agradi molt. Després, us proposo agafar un full, cartolina o qualsevol altre suport i representar de forma artística alguna escena que hagueu vist al conte. Utilitzeu la tècnica artística que més us agradi, i aprofiteu l'espai fent dibuixos grans! Ànims artistes!



____

NO TOTS ELS DRACS SOM DOLENTS! Si us heu quedat amb ganes de pintar, us deixo un dibuix per si el voleu acolorir. És opcional!


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


DIVENDRES 24/04/2020


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

UN MÓN DE LLETRESBusqueu al document adjunt en PDF la lletra R i feu la feina corresponent. Ja teniu clar com funciona. Com que les paraules i les frases no les podrem pensar a classe entre tots, inventeu-vos-les vosaltres. Ànims!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

SUMES I RESTES AMB TAULA NUMÈRICA. Ben atents per fer aquesta activitat. Seguiu les instruccions que hi teniu, i tingueu en compte que en algunes operacions cal resoldre primer el que hi ha a dins del parèntesi. Ànims!


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i farem un DICTAT D'ORDRES. Necessitareu full, llapis, goma i colors. 

Això és tot per al divendres. Així també tindreu més temps per enllestir les tasques d'altres dies que us hagin quedat incompletes. Recordeu que sou lliures d'organitzar-vos la feina com a vosaltres us vagi millor. Jo la proposta us la faig pensant en què el seu desenvolupament diari sigui assequible per a vosaltres, basant-me sobretot en el que acostumem a fer. Tanmateix, repeteixo que és una proposta i que podeu gestionar la realització de les tasques com us vagi millor

Us adjunto també a continuació una nova iniciativa perquè la música segueixi latent dins vostre, de la mà de la Srta. Jordina, que també us troba molt a faltar. Us deixo adjunt el seu correu perquè li pugueu enviar la feina a ella:


jcampi@escolatabor.cat

Treballeu la PERCUSSIÓ CORPORAL amb la cançó BIM BUM. Primer practicareu els ritmes amb els que després acompanyareu la cançó: 

Escolteu l’AUDICIÓ EL RELLOTGE SINCOPAT de Leroy Anderson. Necessitareu una pilota petita, si és toveta, millor. 

Ara proveu de fer el musicograma de l’audició amb el document que us adjunto. 

Us deixo també un altre vídeo del “Rellotge Sincopat”.

Bona feina, Ponent!

El George també us proposa una altra activitat perquè la feu quan pugueu i li envieu. No patiu si no teniu temps aquesta setmana. Li podeu enviar a principis de la que ve. També us adjunto novament el seu correu perquè li feu arribar a ell la feina. Let's go!



j.cervantes.1@escolatabor.cat


Bé, Ponent, doncs això ha estat tot per aquesta setmana. És una llàstima que no puguem gaudir d'una diada de Sant Jordi com la que vivim cada any, però feu que estiguin igualment presents la lectura i les roses a casa

Ens veiem avui per les pantalles Ponent. Ja en tinc ganes!!

US TROBO MOLT A FALTAR!! Com us deia en un dels vídeos, sé que sempre us ho dic, però és que és la veritat!

ABRAÇADES A DOJO!