NOVA SETMANA! I AMB EL COR, QUÈ PASSA? 04.05.2020

BON DIA fidelíssims lectors i lectores!

Ens tornem a trobar una setmana més en aquest entorn virtual, aquesta plataforma que ens fa de guia i que us ofereix, com ja és habitual, noves propostes d’activitats que espero que us motivin a seguir treballant de valent com heu fet fins ara. Estic orgullosíssim de vosaltres, i tinc claríssim que tota aquesta experiència que estem vivint deixarà una empremta molt valuosa dins vostre, que de ben segur sabreu aplicar en un futur tant proper com llunyà.

Us reconeixeré que estic content, i és així perquè, tot i la distància, veig que el nostre nou projecte va avançant de mica en mica i ens està fent descobrir moltes coses. De moment, ja sabem què són els éssers vius i quines funcions fan; com funciona el nostre cervell i com s’ho fa per donar ordres a través del sistema nerviós; com els cinc sentits capten els estímuls i es comuniquen amb el cervell a través d’aquest mateix sistema per generar respostes; què són les cèl·lules i com es diuen les del nostre cervell; i més coses que ja sabíeu i hem anat repassant.

Per cert, adjunto aquí algunes imatges que he rebut mentre fèieu la vostra obra dels 2 hemisferis cerebrals. Tots heu fet molt bona feina! Si rebo alguna foto més on se us vegi a vosaltres la reservaré per a les properes entrades! Us recordo i animo també a anar decorant i omplint la vostra pròpia CAPSA DELS SENTITS! Teniu temps encara, no patiu!










El Pol també ens ha volgut ensenyar com han posat a prova el seu sentit del GUST fent una de les experiències que vam recomanar. Ho ha fet acompanyat de la seva germana Mar. Ens ha dit que hi ha moltes coses de les que va tastar que estaven molt bones però d'altres que no tant. Espero que endevinéssiu molts dels aliments! Segur que sí! El que està clar és que vau passar una bona estona! Això és el que compta!




I la Mireia, la Martina i l'Ona ens ensenyen els dibuixos dels 5 sentits molt ben acolorits! Han quedat molt bonics!





Aquesta setmana seguirem entrenant-nos com a professionals de la salut (infermeres, infermers, metgesses, metges..) aprenent com funciona l’únic òrgan muscular del cos que, a més, treballa contínuament sense que nosaltres l’haguem d’ajudar. Sabeu quin és? EL COR! Exacte! Tots tenim clar que sense el cor no podríem seguir vius, però sabeu per què? Què és el que fa el cor i per què no ho pot deixar de fer? Us convido a encendre molt bé les vostres llanternes cerebrals per parar molta atenció als vídeos, activitats, contes i propostes que us he preparat aquests dies perquè entengueu súper bé quina és la feina del cor i quins són els principals elements de l’aparell circulatori que necessita per poder complir la seva missió.

També avançarem una mica més aquesta setmana i començarem el nostre entrenament com a magnífics CIENTÍFICS. Aprendrem a veure la realitat que ens envolta amb ulleres de científic i començarem a percebre el món com un conjunt d’unions de moltíssimes i moltíssimes PARTÍCULES, que diferenciarem de les cèl·lules que ja coneixem.

Recordeu que el REPTE d’aquest projecte era inventar un nou joc de taula que permetés aprendre moltes coses del cos humà, com ho estem fent nosaltres. Ja us vaig comentar que, donada la situació, serà força difícil poder complir aquesta missió, però no patiu perquè se’ns acudirà alguna alternativa.

Abans d’adjuntar la planificació d’aquesta setmana, aprofito per comentar-vos que els vídeos penjats són força llargs i que, si us resulta més còmode, els podeu anar veient per parts. Donada la impossibilitat de trobar-nos fent classe de forma presencial, veig la necessitat de poder-vos fer arribar igualment aquestes explicacions per aquest via. Ara sí, estigueu ben atents a les següents propostes!


POSSIBLE PLANIFICACIÓ SETMANAL

DILLUNS 4/5/2020

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

Text lliure ET TROBO MOLT A FALTAR... Us convido a escriure una carta perquè la pugueu enviar a alguna persona, o més d'una, a qui esteu enyorant molt aquests dies de confinament. Poden ser els avis, algun altre familiar, alguns amics... Penseu molt bé què voleu dir-los, què voleu que recordin, si heu fet alguna cosa que us ha fet pensar-hi especialment, què us agradaria fer plegats quan us retrobeu. Estigueu atents al MODEL de carta per fer-la com toca! Ànims! 

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


REPASSEM SUMES I RESTES! Seguim amb noves sumes i restes per mantenir-nos actius. Recordeu tots els passos que cal fer quan les resoleu. I reviseu, sobretot!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


EL COR. ACTIVITAT D'EXPLORACIÓ. Per iniciar el nostre aprenentatge sobre la morfologia i funcionament del cor, us proposo explorar primer què és el que ja sabeu. Haureu de resoldre aquesta activitat sense ajuda i sense haver buscat informació enlloc.  

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____


VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i tornarem a fer un DICTAT DE PARAULES. Necessitareu full, llapis i un color de fusta. 

____


DIMARTS 5/5/2020


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

COMPRENSIÓ LECTORA AMB NANS. Segur que recordeu molt bé aquelles frases que parlaven de 3 bruixes, oi? Doncs bé, us proposo una activitat semblant per tornar a posar a prova la vostra comprensió lectora, i aquesta vegada de la mà de 7 nans. Us sonen?

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

SUDOKUSegur que ja us heu après les instruccions de memòria i els resoleu súper ràpid. Aquí us adjunto 2 sudokus més per fer treballar el cervell! Sé que us agraden!


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

EL COR I EL SEU FUNCIONAMENT. Estigueu molt antents als vídeos que veureu per aprendre quina feina fa el cor i com la fa. Coneixereu també quin és el recorregut que fa la sang i per què.




A continuació podeu llegir EL GRAN VIATGE DE LA VELLA SAGNA fent clic al títol o escoltar-lo amb el següent vídeo. També podeu fer les dues coses. Si algú s'anima, a més, a fer algunes il·lustracions de parts del conte i enviar-me-les les podré afegir entre el text per complementar la informació amb la vostra creativitat! Seria molt bonic!



Ara que heu acabat de veure tots els vídeos, us proposo que feu l'activitat EL RECORREGUT DE LA SANG per demostrar que teniu clar d'on ve i on va la sang en les seves entrades i sortides del cor. Endavant!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


DIMECRES 6/5/2020

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____


ENTRENEM LA SEGMENTACIÓAdjunt hi trobareu un document on hi ha més frases fetes de paraules que han quedat enganxades i les heu de separar. Penseu molt bé on heu de posar els espais i, un cop ho tingueu clar, escriviu les frases de forma correcta en un full, i amb molt bona lletra. Si podeu imprimir el document us anirà bé separar primer amb ratlles les paraules de cada frase per poder copiar-les després més facilment. Quan acabeu, us deixo enllaçat aquí el document de CORRECCIÓ per tal que us ho pugueu corregir vosaltres mateixos amb algun color. Endavant!


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


Ponent... tenim un problema! Com ja és costum, teniu un problema a resoldre enllaçat al títol d'aquesta activitat. Penseu molt bé què cal fer per respondre la pregunta. Us convido a representar el problema amb el programa de què vam estar parlant la setmana passada. Dediqueu una bona estona a remenar. Ja us vaig explicar com funcionava, però si teniu qualsevol dubte avui ho repassem a la classe virtual. Podreu accedir a l'aplicació clicant AQUÍ

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____



REPASSEM. QUÈ HI PASSA A DINS DEL COR? Amb l'objectiu de poder consolidar tota la informació treballada sobre l'òrgan muscular més important del nostre cos, el cor, us proposo fer una còpia. Clicant al títol de l'activitat hi trobareu un dibuix amb informació escrita sobre la circulació de la sang a dins del cor, i clicant AQUÍ trobareu el model per poder-ne fer la còpia. Fixeu-vos molt bé també en les fletxes i els colors. Us fa pensar en les aventures de la vella Sagna? Si no teniu la possibilitat d'imprimir el full us animo a intentar reproduir el dibuix per poder-ne fer la còpia. Ànims artistes!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)
____



COM T'IMAGINES L'AIRE DE CASA? Us convido a imaginar de què està fet l'aire de casa vostra o del carrer i a dibuixar-lo en un full. No dono més pistes. A finals de setmana entendreu per què. Cadascú que ho dibuixi com ell o ella consideri, sense ajuda de cap tipus ni recerca prèvia d'informació. Endavant!


____


VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i explicarem contes de MOCS



DIJOUS 7/5/2020
Per molts anys Oriol E.!


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.


____

UN MÓN DE LLETRES. Avui toca resoldre la lletra S. Penseu què passa amb aquesta lletra perquè no sempre sona igual. Sona igual la "s" a CASA que a SOL? No, oi?

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____



A CALCULAR AMB TIRES DE SUMANDS! Avui us proposo resoldre aquestes tires de sumes. Us serà molt útil anar ajuntant els sumands per a formar desenes. Ho podeu fer amb fletxes a sota. Ànims!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____

EXPERIMENTEM AMB EL NOSTRE COR. Us proposo un eperiment que crec que us agradarà. Haureu de llegir molt bé el que se us demana però ja us avanço que haureu de comptar batecs! Ah, i també haureu de ballar, aquí us deixo la inspiració:



Com qualsevol bon científic o científica, l'activitat inclou un apartat on haureu d'explicar què heu vist que passa i per què creieu que passa. Ara ja sabeu moltes coses sobre el funcionament del cor així que segur que podeu donar molt bones respostes!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____



DIVENDRES 8/5/2020


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.


____

A ORDENAR FRASES! Aquí us deixo dues noves frases on s'han desordenat totes les paraules. A veure si sou capaços de retrobar l'ordre per tal que s'entengui el missatge que volen transmetre. Recordeu que, abans de copiar-les en l'ordre correcte, va molt bé numerar les paraules. Ànims!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____


Ponent... tenim un problema! Espero que us agradés comptar batecs ahir perquè ho haureu de tornar a fer per poder resoldre aquest problema, i a més necessitareu la col·laboració dels vostres familiars. Us hi animeu?



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


LES PARTÍCULES DE L'AIRE. Ara entrenarem el nostre pensament científic per entendre de què està fet l'aire i, en general, la MATÈRIA, que és absolutament TOT. Sembla una mica difícil però segur que després de veure el següent vídeo i resoldre l'activitat teniu una percepció una mica diferent i més acurada de tot el que ens envolta. Això és el que ens interessa: fer un passet més. Endavant!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

UN JOC DE CÀLCUL MENTAL. Us enllaço un joc molt divertit que ajuda a treballar el càlcul mental. A partir del resultat que apareix en pantalla, heu de seleccionar els sumands que permeten arribar-hi. És igual quants siguin mentre la suma de tots correspongui amb el nombre que us apareix a l'extrem superior dret. A jugar!

____


VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i tornarem a fer un DICTAT D'ORDRES que acabarà en un dibuix tan o més bonic que el de la darrera vegada. Necessitareu un full, llapis, goma i colors. 


Això és tot per aquesta setmana, Ponent. Tot i així, ja sabeu que a cada entrada afegim propostes d'altres mestres que també us enyoren i que volen veure igualment tot el que aneu aprenent amb les activitats que us proposen. Recordeu que és millor que envieu la feina directament als mestres que us la proposen

Us adjunto un missatge de la Jordina:


Hola Ponent!
Des de Música aquesta setmana us proposo aprendre la cançó "NO ENS DESDIBUIXEU" que forma part de la campanya Dóna la nota Encara hi som a temps. El repte de cantem per Salvar la Terra.
Després d'haver-la après i assajat, us animo a fer un petit vídeo cantant la cançó o un fragment, ja sigui sols, en família... I, si us atreviu, amb acompanyament instrumental!
Em podeu fer arribar els vídeos a:
Jo penjaré els vídeos que m’envieu al blog de música de l’escola perquè els pugueu veure.
Per accedir a la cançó, la lletra i la partitura heu d’entrar en aquest portal:
I AQUÍ trobareu informació d'aquest projecte.
Us animo a participar-hi !!

I de part del George, us faig arribar unes activitats d'anglès ben entretingudes per qui s'animi a resoldre-les! Let's WORK! Li podeu enviar les tasques aquí:


j.cervantes.1@escolatabor.cat 


Ara sí Ponent, ens retrobem la setmana vinent al BLOG però ens veiem d'aquí molt poquet per les pantalles. Ja en tinc ganes!!

ABRAÇADES I PETONS PER TOTHOM! Tinc moltes ganes de fer-vos-els en directe!