PER ACTIVAR LA MENT, + ACTIVITATS A PONENT! 18.05.2020

Benvinguts de nou, estimadíssims lectors! BON DIA!

Comencem una nova setmana. El temps passa volant, Ponent! Sembla ahir que us feia la planificació d’aquesta setmana passada, i ja tornem a trobar-nos amb més material per aprendre i gaudir. Genial! Com us repeteixo sempre, estic molt content de com treballeu a casa, i alhora estic enormement satisfet perquè veig que el confinament no està impedint que avancem en el nostre camí. Crec que acabareu Ponent amb molt bon treball fet! Pel que fa al projecte, per exemple, tenia certa por que no poguéssim aprofundir-hi massa sense trobar-nos presencialment a l’aula, però la veritat és que anem a molt bon pas perquè gairebé n’estem a les acaballes! Tot i així, no patiu perquè encara ens queda aventura per uns dies més! Amb el que hem fet fins aquí, però, crec que heu après moltes coses importants i això cal celebrar-ho. Espero que les hagueu gaudit tant com jo preparant-vos-les!

Encara estic pensant de quina manera podem posar punt i final, quan arribi el moment, a aquest viatge pel cos humà. Com us vaig explicar als inicis d’aquesta aventura, si l’haguéssim viscut plegats a l’escola hauríem conclòs el projecte amb un súper joc de taula dissenyat i construït entre tots. Donades les circumstàncies caldrà adaptar l’assoliment d’aquest repte. Em passa pel cap la idea que cadascú de vosaltres pugui emmotllar una proposta de joc als seus gustos i preferències particulars. Estaria bé, oi? Hi seguiré rumiant i pensaré des d’on podem partir perquè us sigui fàcil i còmode el procés des de casa!

El que sí que sé del cert, Ponent, és que la setmana que ve tindreu feina d’assaig perquè us convertireu en súper mestres! Com que sembla que no podrem accedir al mural de la nostra aula, que és el suport en què havia pensat fer aquesta activitat en uns inicis, intentaré dissenyar-ne un en miniatura que reculli els aprenentatges més importants del nostre projecte. Ja concretaré millor quan arribi el moment, però us avanço que l’objectiu d’aquest mural serà estructurar tots els continguts apresos per poder explicar-los en una exposició oral virtual (vídeo) que segur que serà genial. Ja tinc ganes de veure-us fent de minimestres i encara no he ni dissenyat el mural!

Aprofito per anunciar que aquest dimecres dia 20 de maig serà l'últim dia per enviar, els que encara no ho heu fet i en teniu ganes, el vídeo de l’explicació de la vostra CAPSA DELS SENTITS. N’he rebut ja uns quants i m’ha agradat molt veure’ls. Com que són una mica llargs, que ja està bé, potser no sortiran tots complets al muntatge. Seria massa llarg. La idea és fer un petit tastet del que ha suposat aquesta activitat. La veritat és que us he de felicitar a tots els que l’heu ensenyat perquè l’heu explicada molt bé!

Recordo també, Ponent i famílies, que intentem sempre que el material que es penja en cadascuna de les entrades setmanals sigui prou ampli com perquè pugueu seleccionar en funció de les vostres possibilitats. Com sempre diem, som molt conscients que les casuístiques familiars són completament diverses i no es penalitzarà absolutament ningú per no arribar a tot. Ja sabeu que és una proposta de caràcter opcional i recomanable, no obligatori. La veritat és que, en general, hi ha molt bona resposta per part de tots perquè, a jutjar per la quantitat de feines que rebo i la seva qualitat, veig que esteu treballant de valent! Me n’alegro molt i us animo a seguir així.

Abans d’adjuntar-vos la planificació setmanal, us ensenyo algunes imatges que he anat rebent durant aquesta setmana on se us veu a alguns de vosaltres en acció. Ja us vaig comentar que tot allò que hagueu fet a casa i tingueu ganes d’ensenyar és més que benvingut al meu correu per tal d’ampliar-ne el públic i fer que tothom, companys i famílies, ho gaudeixin. Si feu memòria, recordareu que moltes vegades volíeu ensenyar cosetes a l’escola i ho fèiem molts dies abans de marxar. Aquesta opció vindria a ser la substituta d’aquest hàbit. A falta d’aula, sempre ens quedarà el blog!

El Dídac ens ensenya com ha resolt aquest súper Sudoku! Hi ha molta foscor darrere, però, si us esforceu, li podreu veure la cara de satisfacció! Ben fet! També ens ensenya com va passar la nit del seu aniversari! Càmping a la terrassa! Que guaaai!!!




El Lucas, la Martina i l’Ona ens ensenyen com resolen algunes de les feines amb el súper programa de representació numèrica que segur que ja domineu a la perfecció!





A més, el Lucas també ens ensenya com ha fet de bé els 3 experiments a casa! Espero que ho gaudissis molt! Enhorabona! També ens ensenya com juga al Bingo que també vam proposar la setmana passada! Estàs a tope!!







El Guifré també ens ensenya els experiments que ha fet. Molt ben explicat!!




L'Ona i la Martina també ens ensenyen com ballen la cançó que vam proposar la setmana passada amb ampolles a les articulacions. Espero que us ho hagueu passat bé! La Martina, alhora, també ens ensenya el seu paracaigudes, així com també el Bernat, que en fa una prova de vol i tot! Us han quedat genials nois! La Mireia també ha fet un paracaigudes molt bonic i ha fet vàries proves de vol. De vegades no surt com un s'espera i es necessiten encara més intents, però ara ja el tens per poder-ho provar tantes vegades com vulguis!








A part, la Mireia també ens fa arribar moltes més fotos i vídeos. També ens ensenya com balla amb les seves articulacions bloquejades i ens adjunta fotos de l'experiment d'aire que més li ha agradat. També la podeu veure treballant molt concentrada i gaudint de les sortides al carrer, fins i tot quan plou! Mireu, mireu... que també es troba amics pel carrer, sempre respectant distàncies! Quina sort!














L’Anna i l’Oriol ens saluden amb unes ganyotes ben especials. A mi la de l’Anna em transmet que té tants llibres per escollir que no sap ni per on començar a llegir! Quina sort! Pel que fa a l’Oriol, la cara parla per sí sola. Sembla que no recordessis què era que el sol et toqués de ple! Però quin gust estirar-se així a la gespa! Ens ensenyen també els seus súper robots de cartró, que ens van explicar en una de les videoconferències! Per últim, els veiem amb el seu germà, i ben protegits! Esteu guapíssims!






La Lucía està feta tota una cuinera! Segur que això que preparaves ha quedat per llepar-se’n els dits! O m’equivoco?



Si la Lucía està feta una cuinera, la Júlia està feta tota una artista! Mireu quin dibuix més bonic ha fet sobre la història de la Vella Sagna! Excel·lent!



També podeu veure l'Antonio i el Bernat resolent algunes de les tasques proposades. Aquesta imatge transmet concentració! Molt bé als dos!





L’Oriol ens ensenya molt satisfet i orgullós la seva construcció d’Star Wars feta amb Lego. Ets un màquina!



I, per últim, us ensenyem un dibuix que ha fet l'Iván. Oi que és original? Està molt bé!! Sabeu què més ha fet? Un SÚPER EXPERIMENT. A mi m'ha encantat, i l'expliques molt bé Iván! Estàs fet tot un científic. Us animo a provar-lo!




Ara sí, us adjunto a continuació la PLANIFICACIÓ DE LA SETMANA. Seguirem reforçant aprenentatges importants, com ho fem sempre, i ens endinsarem en el món de la DIGESTIÓ. Espero que us agradin les propostes! Som-hi!



POSSIBLE PLANIFICACIÓ SETMANAL

DILLUNS 18/5/2020
Per molts anys Pol!!

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

Text lliure COM ES JUGA A...? Com comentava més amunt, la idea és que acabem el nostre projecte amb alguna proposta de joc de taula, com ens va demanar el Blanquet en els seus inicis. Per a reforçar l'escriptura, aquesta setmana us proposo que expliqueu com es juga a algun joc senzillet que tingueu a casa i que us agradi molt. Abans de fer-ho , però, estructureu bé les idees. Tots els textos que ens donen instruccions per poder fer alguna cosa, com els jocs, diem que són textos INSTRUCTIUS (de la paraula instrucció). Per tant, abans d'escriure penseu bé quines instruccions cal donar perquè algú que no sàpiga jugar al joc n'entengui les normes. Escriviu les instruccions unes sota les altres, ordenades i amb guionets o nombres. És una bona manera d'organitzar-ho. Endavant!

____


OMPLIM ELS BUITS! Us proposo repassar la numeració del 0 al 100 atenent la principal norma de la taula numèrica, que us recordo amb la següent fotografia. Si seguiu tota l'estona aquestes instruccions resoldreu totes les peces d'aquest trencaclosques correctíssimament! Recordeu revisar, que en aquest tipus d'activitats és fàcil equivocar-se!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


TENIM MÉS INTERROGANTS? Aquesta setmana també us demano que penseu si encara teniu alguna pregunta rondant pel cap que us agradaria resoldre sobre el tema que ha guiat el nostre projecte: el COS HUMÀ. Feu memòria sobre tot el que heu après i penseu en 1 o 2 preguntes que també tingueu ganes d'esbrinar sobre el funcionament del nostre cos, si és que en teniu, clar. Escriviu-les en un full amb el títol QUÈ MÉS VULL SABER? Jo les incloure en el material que estic preparant per tancar el projecte. Així ningú es quedarà amb cap dubte sense resoldre!

____



CURSA DE CUCS! Avui també us proposo fer una manualitat molt senzilla i ràpida que espero que us engresqui a participar curses de cucs. Ens servirà per tancar de forma divertida el tema de les PARTÍCULES de l'aire, perquè és gràcies a la seva força que aquests cucs poden avançar. Estigueu atents al vídeo!



____


VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Començarem la classe amb una breu sessió de Ioga a càrrec de la Dali Blanco, mare del Milo. VISCA! Gràcies per la teva participació!! Després farem un breu DICTAT DE PARAULES com els que ja hem fet alguna vegada! Necessitareu un full, llapis, goma i un color!



____


DIMARTS 19/5/2020



Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

A ESTAR BEN ATENTS! Avui us he preparat una COMPRENSIÓ LECTORA que requereix d'una bona lectura i, sobretot, de molta ATENCIÓ i CONCENTRACIÓ per poder resoldre-la amb èxit. Feu cas al que us diuen les ordres! Espero que us agradi i us entretingui!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

Ponent... tenim un problema! Com sempre, teniu un altre problema a resoldre enllaçat al títol d'aquesta activitat, i aquesta vegada es tracta dels banyistes d'una platja. Penseu molt bé què cal fer per respondre la pregunta. Us convido igualment, si ho voleu, a representar el problema amb el programa de què tant hem estat parlant. Podreu accedir a l'aplicació clicant AQUÍ.


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

L'APARELL DIGESTIU I EXCRETOR. Us comentava aquesta setmana que aprendrem què passa al nostre cos quan digerim els aliments, així com també la manera en què el cos expulsa a fora tot allò que no li fa servei. Estigueu atents als següents vídeos si voleu saber-ne molt! Després, i com us comento al meu vídeo, us proposo fer una SIMULACIÓ DE L'APARELL DIGESTIU a casa que crec que us agradarà molt! Us ajudarà a entendre molt més què fa la digestió! Cliqueu a sobre del títol si voleu accedir als passos que us he preparat per poder fer aquest experiment.





(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


DIMECRES 20/5/2020
ÚLTIM DIA PER ENVIAR EL VÍDEO DE LA CAPSA DELS SENTITS 

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____


UN MÓN DE LLETRESAvui toca resoldre la lletra V. Segur que us serveix per descobrir noves paraules que s'escriuen amb "V" i que no tenen norma. Les ha de retenir el nostre cervell, gràcies al lloro!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


+ SUDOKUS! Tornen els sudokus que tant us agraden, i ho fan amb força. A part dels que fem normalment, avui us en deixo un de colors! Espero que us agradi! Accediu-hi AQUÍ.

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____



EL SISÈ SENTIT. Escolteu atentament aquesta bonica història que us explico. Aquest conte ha anomenat "sisè sentit" a tot allò que passa dins nostre i que sentim sense l'ajuda de cap dels cinc sentits que ens permeten conèixer el món que ens envolta. Un fragment de la història diu:

Per imaginar-m'ho, tanco els ulls, em tapo les orelles, el nas i no llepo ni toco res... però m'adono que segueixo sentint! 

Això vol dir que, a més d'aquests cinc sentits, en dec tenir un altre que no es veu ni se sent, que no fa olor ni té gust, i que tampoc no es pot tocar: el sisè sentit!



La proposta que us faig, a partir d'escoltar la bonica història, és que penseu en situacions que us desperten aquest sisè sentit i li trobeu un nom que per vosaltres tingui significat. Dibuixeu una situació en què se us desperta aquest sentit. Podríem dir que el seu òrgan és el cervell, perquè és el que ens ajuda a conèixer-nos per dins, a sentir les emocions... No és una feina fàcil la que us demano. Comporta molta reflexió, imaginació i creativitat, però estic seguríssim que poden sortir coses molt i molt interessants! Us hi animeu?

    ____


    VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i tornarem a practicar el CÀLCUL MENTAL. Ja sabeu què necessitareu oi? Full, llapis, goma i un color!



    DIJOUS 21/5/2020

    Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.


    ____

    ELS VEÏNS CONFINATS. Fa poquet vaig veure una de les cançons que circulen aquests dies de confinament. Ja sabeu que hi ha gent creativa que s'anima ràpid a crear art, en aquest cas música. La qüestió és que escoltar la cançó que us adjunto a continuació em va animar a proposar-vos l'activitat de COMPRENSIÓ ORAL i LECTORA que trobareu fent clic al títol. Espero que us agradi!




    (recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

    ____




    REPÀS DE SUMES I RESTES. Com és habitual, us adjunto una activitat per a seguir-nos entrenant en la resolució de sumes i restes. Anem augmentant la dificultat! Estareu preparadíssims per encarar Xaloc! Visca!



    (recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


    ____

    HEM ENTÈS COM FUNCIONA LA DIGESTIÓ? Per demostrar que a hores d'ara segur que ja sou uns experts en tot el que té a veure amb l'aparell digestiu, us proposo una activitat que servirà per aplicar aquests coneixements. Us he dissenyat una il·lustració que pretén representar de forma divertida, i amb exemples inusuals, el funcionament de l'aparell digestiu a partir del recorregut que fa una poma des que comença la digestió fins que acaba. Llegiu atentament la proposta i, i us motiva, a treballar! 



    (recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

    ____




    DIVENDRES 22/5/2020


    Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

    ____

    A ORDENAR PARAULES! Aquí us deixo noves frases desordenades. A veure si sou capaços de retrobar el sentit a aquest conjunt de paraules. Recordeu que, abans de copiar-les en l'ordre correcte, us heu d'assegurar que la frase s'entén. Endavant!


    (recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

    ____


    CÀLCUL: TU I JO. Si gaudiu quan juguem plegats al TU i JO, us agradarà aquesta activitat. Heu de completar les operacions que veureu, però no és el resultat el que hi falta! Llegiu molt bé què se us demana i reviseu quan acabeu! 


    (recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

    ____

    DE DINS CAP A FORA. L'ART DE DESEMMASCARAR L'ANATOMIA! Avui us parlo del BODY PAINTAING, una de les disciplines artístiques que més està aflorant actualment als Estats Units, i us adjuntaré 3 vídeos on un equip d’artistes pinta el cos de diferents models aconseguint un resultat espectacular. Els dibuixen i els pinten els components interns del cos, ja sigui tot sencer o per parts. Aquesta disciplina de ANATOMY BODY PAINTAING esdevé una molt bona opció per aprendre anatomia d’una forma divertida i significativa, podent exemplificar de la millor manera alguns dels processos que intervenen en el nostre cos, com per exemple la contracció d’un múscul. Us atreviu a buscar alguna imatge d'alguna part interna del cos i pintar la pell d'algú de casa? La diversió ja està assegurada!




    ____


    VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Aprofitarem per resoldre qualsevol dubte que tingueu i farem un DICTAT D'ORDRES que acabarà en un dibuix tan bonic com els de sempre! Necessitareu un full, llapis, goma i colors.

    Això és tot per part meva, Ponent, però ja sabeu que els altres mestres també us proposen sempre noves activitats. Avui teniu notícies de molts d'ells. Recordeu que, si resoleu les activitats que us proposen, els heu de retornar la feina al seu correu. Els adjunto juntament amb el seu missatge!


    MÚSICA

    Hola Ponent!

    Aquesta setmana us proposo que agafeu quatre fulls de colors diferents i seguiu el ritme picant com en el VÍDEO. Primer escoltareu la PREGUNTA i després vosaltres haureu de fer la RESPOSTAAquí teniu un altre VÍDEO per entendre-ho bé.

    Feu també aquesta FITXA 2 per repassar cosetes que hem fet a classe.

    Per últim us convido a escoltar aquesta cançó de l’Álvaro Soler i la Sofía Ellar que es titula BARRER A CASA, i que han escrit durant el confinament.

    Una abraçada a tots!

    Jordina


    jcampi@escolatabor.cat

    CASTELLANO


    ¡Hola Ponent! Esta semana os propongo una FICHA con 3 ejercicios para seguir trabajando la letra Ñ. 

    Espero que estéis todos y todas muy bien. 

    ¡Tengo muchas ganas de veros!

    Inés
    m.perez.1@escolatabor.cat


    ENGLISH


    Hello Ponent!!

    For this week I’ve prepared you 5 ACTIVITIES to continue practicing your English. In this document you’ll find activities about animals, school objects, prepositions, parts of the body, etc.

    I hope you enjoy doing this exercises at home as we used to do at school.

    Stay safe and take care.

    I miss you a lot Ponent!

    George

    j.cervantes.1@escolatabor.cat


    Ara sí, Ponent! Ens veiem la propera setmana amb moltes més activitats i també avui a través de les pantalles

    MOLTÍSSIMES ABRAÇADES PER TOTHOM!