SEGUIM CREATIUS: A DISSENYAR JOCS! 02.06.2020

BON DIA estimades famílies!

Ja tornem a estar aquí, iniciant una nova setmana. Hem entrat al mes de juny, el que posarà el punt i final al vostre pas per Ponent i el que donarà la benvinguda a un estiu força diferent als anteriors. Esperem que ens regali unes vacances igualment màgiques que ens serveixin per descansar i també per valorar el que tenim. Tindrem un final de curs realment inesperat i diferent, no desitjat. M’agradaria poder tenir-vos a tots a classe, acomiadant el viatge que fa temps vam començar i que m’ha encantat fer amb vosaltres. Esmorzar tots junts l’últim dia, al pati, celebrar les danses, jugar plegats... Tant de bo poguéssim concloure aquesta aventura amb una súper abraçada conjunta, però de moment encara no podrà ser. No pateixo, però, perquè sé que tot arribarà i que tard o d’hora recuperarem aquest contacte que tant trobem a faltar.

Sense tenir en compte l’última setmana de curs, que serà diferent, ens queden dues setmanes per seguir amb la rutina de treball que ja teniu més que dominada i que ens permet seguir consolidant aprenentatges que us seran essencials de cara al futur i que segueixen engreixant el vostre bagatge. A la planificació d’aquesta setmana, més curta, trobareu activitats semblants a les que resoleu habitualment per continuar repassant a bon ritme. Seran de LLENGUA i MATEMÀTIQUES, perquè el TANCAMENT DEL PROJECTE us el plantejo a continuació.

Com recordareu, teniu pendent enviar un VÍDEO (com a màxim aquest DIMECRES 3 DE JUNY) on presenteu el vostre súper ESQUEMA del projecte a partir d’una explicació que espero que aneu assajant. Recordo aquí que la proposta és TOTALMENT OBERTA, així que cadascú té absoluta llibertat per a dissenyar el seu esquema seguint l’ordre i la metodologia que més li agradi. La llista que us vaig adjuntar jo a l’entrada anterior us servirà per recordar tots els continguts treballats, però no marca cap ordre concret, així que estigueu tranquils que segur que el que esteu fent està genial. Tampoc us heu d’angoixar per l’exposició. Penseu que la idea és que expliqueu el que hem treballat utilitzant tot allò que ja teniu après, amb les vostres paraules. Està bé que ho assagem abans per guanyar una mica de seguretat, però una mica d’espontaneïtat durant el vostre discurs serà més que benvinguda i, a més, us forçarà a improvisar una aplicació dels vostres coneixements que, alhora, els consolidarà encara més.

L’altra activitat que ens queda, i que tanca el projecte, és precisament la resposta al REPTE del Blanquet! La veritat és que he estat pensant moltíssim aquests dies com podíem donar resposta al nostre objectiu tenint en compte les limitacions actuals. Tinc ganes que sigueu creatius i pugueu dissenyar un joc que sigui totalment vostre, especial i treballat. El més important és que gaudiu del procés creatiu.

Tenia clar que havia de ser una proposta que acceptés diferents graus de resolució perquè sóc plenament conscient que no tothom té el temps suficient, el material o l’energia per fer segons quines produccions, cosa que és totalment comprensible. És per aquest motiu que, com us he anat explicant també aquesta setmana, us he preparat un document de PREGUNTES i RESPOSTES que, tot i que no conté tots els continguts treballats durant la nostra aventura, sí que compta amb tot el coneixement treballat que es relaciona exclusivament amb el funcionament del nostre cos. Veureu que he transformat aquests continguts i coneixements en forma de preguntes i respostes i, a més, he inclòs les que m’heu anat formulant aquesta setmana, que aprofito per repetir-vos aquí que són interessantíssimes. Saber fer bones preguntes és una de les coses que demostren que sabeu aprendre i que teniu inquietud. Us deixo a continuació la informació que necessitareu per a desenvolupar la proposta.


COM RESPONDREM EL REPTE?


El que ens interessa més del producte final són les INSTRUCCIONS DEL JOC, que és on es plasmarà la vostra creativitat pel que fa al disseny. Així doncs, haureu de pensar molt bé quin tipus de joc voleu fer utilitzant les PREGUNTES i RESPOSTES del document. Hi accedireu fent clic al títol de "PREGUNTES i RESPOSTES" anteriorIntenteu respondre oralment aquestes preguntes mentre penseu com voleu que sigui el vostre joc:


  • Qui vull que pugui jugar a aquest joc? És en equip?
  • Vull que sigui fàcil o difícil?
  • Tindrà taulell?
  • Tindrà molt material?
  • Serà un joc actiu amb reptes o serà tranquil
  • S’hi barrejaran altres habilitats com mímica, cant, ball, càlcul...?
  • Quin material tinc disponible per portar-lo a la pràctica?
  • Com integraré les preguntes i les respostes? S’hauran de relacionar?
  • Hi haurà pistes?
  • Quant durarà el joc?
  • Com es guanyarà?
  • Hi haurà un moderador?
  • Quines normes hi haurà?

Quan tingueu clares les respostes a aquestes preguntes, i a d’altres que segur que us van sorgint, serà quan podreu organitzar tota la informació en un document, que seran les INSTRUCCIONS. Jo us recomano fer-ho primer en brut i després passar-ho a net, amb el format que més us agradi. Podeu mirar les instruccions dels jocs que tingueu per casa per agafar idees. Jo us adjunto a continuació alguns APARTATS que us poden ser útils per organitzar les vostres instruccions.


NOM DEL JOC I BREU DESCRIPCIÓ: Com es diu el joc i què aconseguirem jugant-hi?

JUGADORS: Qui pot jugar? Fins a quants jugadors? És en equip o individual?

MATERIAL: Amb quin material compta el joc? En necessitem algun altre extern?

OBJECTIU: Quin és l’objectiu dels jugadors? Què s’ha d’aconseguir? Hi ha premi?

NORMES: Aquí és on haureu de puntualitzar les ordres que regeixen el joc. Què es pot fer i què no. Feu-ho amb guionets, que us ajudarà.

VARIANTS: Aquest apartat és opcional. Si el vostre joc accepta altres maneres de jugar-hi, ho podeu especificar aquí.



AMB QUÈ CONCLOU TOT EL PROCÉS?


El que més m’interessa a mi és veure aquestes instruccions i llegir totes les vostres idees. Òbviament, el següent pas seria construir el joc i poder-hi jugar, però no és el que prevaldrà perquè potser implica un temps que no teniu ara i ho podeu fer més endavant. Sí que és recomanable que ho feu quan en tingueu l’oportunitat perquè així el conservareu per sempre i hi podreu anar jugant. Serà el VOSTRE SÚPER JOC DEL COS HUMÀ! No cal que us digui que si algú sí que té la possibilitat de construir el joc ara i en té ganes, M’ENCANTARÀ veure’n el resultat. De fet, us deixaré el màxim de temps possible per si us hi animeu.

Perquè jo pugui veure el resultat de la vostra creativitat, us proposo les següents opcions. Tindreu fins al dia DIJOUS 11 DE JUNY per fer-me arribar els resultats al meu correu.


OPCIÓ 1: Enviar només les instruccions finals del joc.

OPCIÓ 2: Enviar les instruccions finals del joc i un vídeo breu on el creador/a n’expliqui el contingut.

OPCIÓ 3: Enviar les instruccions del joc i les fotos del material que hagueu realitzat.

OPCIÓ 4: Enviar les instruccions del joc i un vídeo breu ensenyant el material i explicant com s’hi juga.

OPCIÓ 5: Enviar les instruccions del joc i un vídeo breu on s’expliqui com s’hi juga mentre aneu jugant en família.


Totes les opcions seran benvingudes. Cadascú que esculli en funció de les circumstàncies. Com deia, la idea és que hi hagi molts graus de resolució de la proposta i que tothom es pugui sentir còmode amb l’elecció i gaudeixi del procés. Com sempre, també us recordo que no hi ha res absolutament obligatori, així que no es penalitzarà ningú per no escollir cap de les opcions. Sí que és recomanable, com sempre, i una molt bona manera d’aplicar el coneixement i acomplir el REPTE del projecte, que era la idea inicial.

Us vaig dir la setmana passada que us explicaria tot això en un vídeo, però he cregut més convenient deixar-ho per escrit per si hi heu d’accedir més d’una vegada. Potser queda més clar. De tota manera, ja sabeu que em podeu preguntar SEMPRE qualsevol dubte que tingueu o demanar-me ajuda si cal.

A continuació, i com ja és costum, us ensenyo algunes imatges que he rebut aquesta setmana. En comparació amb les anteriors n’hi ha poquetes. Us recordo que em podeu anar enviant el que vulgueu compartir, que a mi m’encanta i ho faig amb molt de bon grat!

Comencem amb l’Oriol, que ens ensenya com treballa a la terrassa i com escoltava la cançó de “ELS VEÏNS CONFINATS”. Molt bé, Oriol!




Seguim amb l’Anna i L’Oriol, que ens envien fotos de la classe de Ioga i ens ensenyen com fan de jardiners. Ah, i també com fan jocs d'aigua al pati! Que bé, nois!






L'Antonio ens ensenya el seu mandariner. Va plantar les llavors el dia del seu aniversari i ja ha començat a créixer. Estan molt il·lusionats a casa!











La Mireia també ens ensenya com llegeix a casa, com està preparant el seu súper esquema del projecte, i també ens deixa una petita mostra de les seves sortides al carrer, amb MOLT BONA COMPANYIA!! 









El Lucas ens envia una foto molt refrescant des de la piscina dels seus tiets. Que bé hi deuríeu estar!



La Leticia ens envia un seguit de fotos on es veu també perfectament el procés de simulació de l’aparell digestiu. Espero que us ho hagueu passat molt bé l’Amalia i tu! Està molt bé!



I, per acabar, mireu on està el Samuel. Al carrer de Ponent!



La veritat és que fan il·lusió aquestes coses. A mi també em passa el mateix. Aquesta és a Eivissa, ja fa un temps... Tampoc vaig poder resistir-me Samuel!



Bé, ara sí Ponent, us adjunto a continuació la PLANIFICACIÓ SETMANAL, a resoldre en paral·lel a l’ESQUEMA i les INSTRUCCIONS del projecte. ENDAVANT!



POSSIBLE PLANIFICACIÓ SETMANAL

DIMARTS 2/6/2020

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

Text lliure LA MALETA DE LA MEVA VIDA. Imagineu-vos que a tots els de casa us fan marxar a una illa deserta i no sabeu si podreu tornar mai. Us diuen que només podeu portar una maleta per persona com a equipatge. Penseu en la maleta més gran que tingueu a casa vostra i expliqueu què hi posaríeu i per què
____



REPÀS DE SUMES I RESTESCom és habitual, us adjunto una activitat per seguir-nos entrenant en la resolució de sumes i restes. A calcular!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____



EXPERIMENT: ELS VIRUS I EL SABÓ. Com alguns sabreu, a una de les trobades virtuals de la setmana passada, la nostra companya Abril va comentar que havia fet un experiment a casa per comprovar l'efectivitat del sabó contra el coronavirus. Molts de vosaltres vau dir que també l'havíeu fet, perquè de fet fa temps que corre aquesta proposta. De tota manera, us explico breument què heu de fer per si no heu tingut ocasió de veure la màgia i voleu provar-ho. Podríem dir que no té una base científica massa sòlida, però és molt revelador.

Es tracta de posar un plat amb aigua i pebre mòlt, que simbolitza els virus. Quan es posa el dit a dins, automàticament alguns granets de pebre passen a la mà. Però la cosa canvia si prèviament ens hem posat sabó al dit. Proveu-ho de les dues maneres. A veure què passa!



DIMECRES 3/6/2020
DATA LÍMIT PER ENVIAR EL VÍDEO DE L'ESQUEMA



Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____

A SEPARAR PARAULES! Avui us proposo seguir reforçant la segmentació. Ja sabeu com funciona, així que a treballar! Recordeu revisar per assegurar-vos que el resultat és correcte! Després ho podeu corregir clicant AQUÍ

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____

Ponent... tenim un problema! Com sempre, teniu un altre problema a resoldre enllaçat al títol d'aquesta activitat, i aquesta vegada es tracta de les cadires d'una escola. Penseu molt bé què cal fer per respondre les preguntes. Us convido igualment, si ho voleu, a representar el problema amb el programa que ja coneixeu. Podreu accedir a l'aplicació clicant AQUÍSi no, ja sabeu que el dibuix en paper també és una molt bona opció!


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____



VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Resoldrem els dubtes que hi hagi i tornarem a fer un CÀLCUL MENTAL com els que ja hem fet! Atents avui, que es complica la cosa! Necessitareu un full, llapis, goma i un color!



DIJOUS 4/6/2020


Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.

____


UN MÓN DE LLETRESAvui toca resoldre la lletra Z. Ja acabem! És l'última! Penseu bé en les paraules que escriureu, que no n'hi ha però de vegades costa trobar-les!

(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____


+ SUDOKUS! Tornen els sudokus que tant us agraden. A part dels que fem normalment, avui us en deixo un d'animalets! Espero que us agradi! Accediu-hi AQUÍ.


(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)



DIVENDRES 5/6/2020

Lectura autònoma de qualsevol conte o llibre. 30' mínim.


____


COMPRENSIÓ LECTORA DE LA CAPUTXETAEstigueu ben atents a la següent lectura perquè hi ha paraules que s'hi han colat i han fet fora les originals. Estigueu molt antents. Després, corregiu-vos vosaltres mateixos amb el document que trobareu AQUÍ



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)

____




TIRES DE SUMANDSTornem a l'atac amb les tires de sumands. Recordeu anar agrupant els diferents sumands per a formar desenes i, en cas que es pugui, agrupar després les desenes per a formar centenes. Reviseu!



(recordeu DESCARREGAR el document abans de començar a treballar)


____

VIDEOTROBADA JITSI MEET a les 11:00h i a les 15:00h. Tornarem a practicar la LECTURA a partir d'aquest TEXTSi teniu l'oportunitat d'imprimir-lo abans, anirà millor per llegir




Us adjunto a continuació les propostes que us fan aquesta setmana els altres mestres, i també els seus correus per tal que els pugueu enviar directament la feina, si la feu. 


MÚSICA


Hola Ponent! Fa unes setmanes us vaig proposar que féssiu la percussió corporal del BIM BOM”. Mireu la Leticia i la Júlia que bé i ràpid que ho fan. Molt bé les dues!


Com esteu treballant i aprenent moltes coses sobre el cos humà, aquesta setmana us proposo que escolteu la CANÇÓ “L’ESQUELET” que parla dels ossos del nostre cos. Després d’escoltar-la un parell de vegades ompliu els espais en blanc de la LLETRA.


Petons i abraçades!!

Jordina 



jcampi@escolatabor.cat




ENGLISH



Hi Ponent!!

I hope everything is okay! For this week, I have 6 vocabulary activities for you about the seasons, clothes, food, sports… Besides, I’ve included lots of pictures so you can practise English, but also enjoy colouring some drawings. Enjoy the activities!!

Take care!!


George

j.cervantes.1@escolatabor.cat



Ara sí, Ponent! Espero que gaudiu moltíssim dissenyant el vostre JOC! Ens veiem demà a les pantalles!



US ENVIO ABRAÇADES DE GEGANT!