COMENCEM EL NOSTRE ENTRENAMENT D'ARQUITECTES. 17.01.2020


Benvinguts de nou al nostre blog! Ja us trobàvem a faltar! 

Ja ha passat la segona setmana de feina després de les tan preuades vacances de Nadal i la veritat és que sembla que fa molt més que vam tornar. Aquesta sensació la tenim perquè, a part que ens hem fet més grans i som molt més capaços d’emmotllar-nos novament a la rutina de forma molt més fluïda i responsable, no hem parat de treballar durant tots aquests dies, tant amb el primer projecte com amb el segon.  És cert que hem d’acabar de reenganxar el ritme de treball que portàvem, però es fa notable un tarannà més madur que ens ajudarà a avançar a gran pas a partir d’ara. El Jordi ens ha explicat que el 2n projecte en què ja estem immersos serà més curt i fluït que el 1r, però no per això menys significatiu.

Pel que fa a l’aventura arquitectònica, havent recordat el nostre repte, vam començar a debatre sobre les habilitats que hem de treballar per a convertir-nos en arquitectes professionals. Hem acordat que la més important és la imaginació i la creativitat, perquè ja sabem que els arquitectes més famosos són els que han tingut les idees més originals. A part d’aquesta creativitat, també serà especialment important treballar la localització i l’orientació espacials per a familiaritzar-nos amb l’entorn on treballarem. També ens servirà, alhora, per aprendre geometria i mesura. Hem fet una pluja d’idees sobre totes aquelles coses que creiem que ha de saber un bon arquitecte i n’hem fet una còpia. Hem acompanyat l’escrit amb el dibuix del que per nosaltres és un arquitecte en acció. De moment tot són idees prèvies, ja veurem si caldrà reajustar algunes concepcions més endavant.  




Hem aprofitat també la feina feta durant les vacances recollint les inquietuds de tots nosaltres relacionades amb la feina dels arquitectes i també amb l’edifici de l’escola. Hem vist que, a diferència del primer projecte, la llista del “què volem saber?” no és tan extensa perquè els interrogants a resoldre han coincidit molt entre uns i altres. Tot i així, les preguntes plantejades aconsegueixen englobar la totalitat del tema que volem treballar i, després de la investigació, ens ajudaran a aprendre moltes coses. Ens podrem centrar més a fons en allò que volem esbrinar.  

Així doncs, de la mateixa manera que vam haver de formar-nos com a bons exploradors, aquesta setmana hem començat el nostre ENTRENAMENT com a arquitectes. Potser us semblarà estrany, però hem començat a parlar de la descripció. Hem vist que descriure implica donar la màxima informació possible sobre un objecte, una persona, un espai... Això ens ajuda a conèixer.

Els arquitectes són grans descriptors i, en consonància, excel·lents observadors dels espais i dels elements que en formen part. Han de poder descriure sense problema la situació d’un objecte, d’una persona, d’un moble o de qualsevol altre cos dins d’un espai limitat. Per fer-ho, hem vist que és necessari establir un SISTEMA DE REFERÈNCIA que ens serveixi de guia per concretar la posició que volem descriure en cada moment. Alhora, es fa imprescindible també dominar el VOCABULARI ESPACIAL BÀSIC, que ens permet donar indicacions en l’espai. Hem treballat tots aquests aspectes i hem fet un glossari amb aquest vocabulari i unes imatges que en reforcen el significat.





Una altra activitat que hem fet aquesta setmana ha estat dibuixar la nostra classe. Ens ha costat molt perquè se’ns ha donat un full gran on només se’ns deia que dibuixéssim l’aula de Ponent el més realista possible. Cadascú ha hagut d’exprimir les idees per encabir el màxim de l’aula a les dues dimensions del dibuix. Alguns hem tingut problemes perquè no ens hi cabia, però ningú ens ha pogut ajudar perquè ho havíem de resoldre sols. Més endavant se’ns ensenyarà com ho fan els arquitectes per a dibuixar els espais amb més facilitat, i ho tornarem a provar. El Jordi ens ha dit que tenen un SECRET!





Ha estat interessant veure la diversitat de resolucions possibles a partir d’una mateixa premissa, però veurem més endavant si realment ens interessa aquesta diversitat o si, en aquest cas, es pretén un resultat acurat i el més semblant possible entre tothom.

En relació a la nostra aventura de DIVERSITAT, us hem d’explicar que ens hem posat força les piles aquesta setmana amb les MISSIONS que podreu trobar al museu, però tot i així encara ens queda feina a fer. El que hem fet és treure’ns de sobre una tasca bastant feixuga, que és el BUIDATGE de les enquestes passades a les altres aules en relació a les activitats extraescolars (diferències DE GÈNERE) i les tasques domèstiques (diferències FAMILIARS). Amb aquest buidatge fet, el Jordi ens ha ensenyat com es poden representar gràficament les dades amb l’ordinador. Nosaltres vam fer unes gràfiques excel·lents fa temps sobre les preferències d’activitats extraescolars segons els nens i nenes de Ponent, i la veritat és que la feina exigia una bona estona d’acolorir les barres per a representar el resultat. Ara hem vist que és molt més fàcil i ràpid utilitzar recursos digitals. És el que hem fet, i ara ja tenim les dades representades del grup DE GÈNERE. La setmana que ve representarem les del grup de FAMILIARS. El de les diferències GEOGRÀFIQUES i METEOROLÒGIQUES també ha seguit aquesta setmana amb la seva missió i la té gairebé enllestida. Pel que fa a les OBRES D’ART, la majoria les tenim decidides. Ens hi posarem ben aviat.



Seguirem també la setmana vinent amb l’entrenament que ens convertirà en arquitectes de primera! A gaudir del cap de setmana i a practicar MOLT i MOLT l’obra de teatre!! S’ha de saber més que de memòria per poder avançar!