Benvinguts de nou al
nostre blog! Ja us trobàvem a faltar!
Ja ha passat la segona
setmana de feina després de les tan preuades vacances de Nadal i la veritat és
que sembla que fa molt més que vam tornar. Aquesta sensació la tenim perquè, a
part que ens hem fet més grans i som molt més capaços d’emmotllar-nos novament
a la rutina de forma molt més fluïda i
responsable, no hem parat de treballar durant tots aquests dies, tant amb
el primer projecte com amb el segon. És
cert que hem d’acabar de reenganxar el
ritme de treball que portàvem, però es fa notable un tarannà més madur que
ens ajudarà a avançar a gran pas a partir d’ara. El Jordi ens ha explicat que el 2n projecte en què ja estem immersos
serà més curt i fluït que el 1r, però no per això menys significatiu.
Pel que fa a l’aventura arquitectònica,
havent recordat el nostre repte, vam començar a debatre sobre
les habilitats que hem de treballar per a convertir-nos
en arquitectes professionals. Hem acordat que la més important és
la imaginació i la creativitat, perquè ja sabem
que els arquitectes més famosos són els que han tingut les idees més originals.
A part d’aquesta creativitat, també serà especialment important treballar la localització
i l’orientació espacials per a familiaritzar-nos amb l’entorn on
treballarem. També ens servirà, alhora, per aprendre geometria i mesura. Hem
fet una pluja d’idees sobre totes aquelles coses que creiem que ha de saber un
bon arquitecte i n’hem fet una còpia. Hem acompanyat l’escrit amb el dibuix del
que per nosaltres és un arquitecte en acció. De moment tot són idees prèvies,
ja veurem si caldrà reajustar algunes concepcions més endavant.
Hem aprofitat també la feina feta durant les
vacances recollint les inquietuds de tots nosaltres relacionades
amb la feina dels arquitectes i també amb l’edifici de
l’escola. Hem vist que, a diferència del primer projecte, la llista del “què
volem saber?” no és tan extensa perquè els interrogants a
resoldre han coincidit molt entre uns i altres. Tot i així,
les preguntes plantejades aconsegueixen englobar la totalitat del tema que
volem treballar i, després de la investigació, ens ajudaran a aprendre moltes coses.
Ens podrem centrar més a fons en allò que volem esbrinar.
Així doncs, de la mateixa manera que vam haver
de formar-nos com a bons exploradors, aquesta setmana hem començat el
nostre ENTRENAMENT com a arquitectes. Potser us
semblarà estrany, però hem començat a parlar de la descripció. Hem
vist que descriure implica donar la màxima informació possible sobre
un objecte, una persona, un espai... Això
ens ajuda a conèixer.
Els arquitectes són grans descriptors i,
en consonància, excel·lents observadors dels espais i dels elements que
en formen part. Han de poder descriure sense problema la situació d’un objecte,
d’una persona, d’un moble o de qualsevol altre cos
dins d’un espai limitat. Per fer-ho, hem vist que és necessari
establir un SISTEMA DE REFERÈNCIA que ens serveixi de guia per concretar la posició que volem
descriure en cada moment. Alhora, es fa imprescindible també dominar el VOCABULARI
ESPACIAL BÀSIC, que ens permet donar indicacions en l’espai.
Hem treballat tots aquests aspectes i hem fet un glossari amb
aquest vocabulari i unes imatges que en reforcen el significat.
Una altra activitat que hem fet aquesta
setmana ha estat dibuixar la nostra classe. Ens ha costat molt
perquè se’ns ha donat un full gran on només se’ns deia que dibuixéssim l’aula
de Ponent el més realista possible. Cadascú ha hagut
d’exprimir les idees per encabir el màxim de l’aula a les dues
dimensions del dibuix. Alguns hem tingut problemes perquè no
ens hi cabia, però ningú ens ha pogut ajudar perquè ho havíem de
resoldre sols. Més endavant se’ns ensenyarà com ho fan els
arquitectes per a dibuixar els espais amb més facilitat, i ho tornarem a
provar. El Jordi ens ha dit que tenen un SECRET!
Ha estat interessant veure la diversitat de resolucions possibles a
partir d’una mateixa premissa, però veurem més endavant si realment ens
interessa aquesta diversitat o si, en aquest cas, es pretén un resultat acurat
i el més semblant possible entre tothom.
En relació a la nostra aventura de DIVERSITAT, us hem d’explicar que ens
hem posat força les piles aquesta setmana amb les MISSIONS que podreu trobar al
museu, però tot i així encara ens queda feina a fer. El que hem fet és treure’ns de
sobre una tasca bastant feixuga, que és el BUIDATGE de les enquestes passades a
les altres aules en relació a les activitats extraescolars (diferències DE
GÈNERE) i les tasques domèstiques (diferències FAMILIARS). Amb aquest buidatge
fet, el Jordi ens ha ensenyat com es poden representar gràficament les dades amb l’ordinador. Nosaltres vam fer unes gràfiques excel·lents fa temps
sobre les preferències d’activitats extraescolars segons els nens i nenes de
Ponent, i la veritat és que la feina exigia una bona estona d’acolorir les
barres per a representar el resultat. Ara hem vist que és molt més fàcil i
ràpid utilitzar recursos digitals. És el que hem fet, i ara ja tenim les dades
representades del grup DE GÈNERE. La setmana que ve representarem les del grup
de FAMILIARS. El de les diferències GEOGRÀFIQUES i METEOROLÒGIQUES també ha
seguit aquesta setmana amb la seva missió i la té gairebé enllestida. Pel que
fa a les OBRES D’ART, la majoria les tenim decidides. Ens hi posarem ben aviat.
Seguirem també la setmana vinent amb l’entrenament que
ens convertirà en arquitectes de primera! A gaudir del cap de
setmana i a practicar MOLT i MOLT l’obra de teatre!! S’ha de saber
més que de memòria per poder avançar!